Hanneke Scholing 2e bij 3 meren cross Gieten.

Op zaterdag 14 februari vond de 3 meren cross bij Gieten plaats. Deze cross is onderdeel van 5 cross lopen in het kader van het Geopark de Hondsrug cross circuit.  Er worden 2 rondes gelopen van 3,9 kilometer over onverharde paden langs de 3 bosmeren in het Gieterbos. Dit gebied kenmerkt zich door mooie bospaden, zandpaden en pittige heuveltjes. Er werd door een aantal lopers van de door Kort mechanisatie gesponsorde Loopgroep Westerbork deel genomen.

Bij de vrouwen masters bereikte Hanneke Scholing de tweede plaats in een tijd van 37,20minuten. Renate Kikkert lijkt volledig hersteld van haar blessure en liep een tijd van 44,24minuten.  In een temperatuur van circa 9 graden en een voorzichtig zonnetje beëindigden Marten van der Steeg (40.46), Jos Platzer (45.16) en Harry Prins (51.55) hun cross.

Op zondag liep Jannes Dolfing de 2e wedstrijd van het loopcircuit 2015 in Wildervanck. Bij de Valkema Wintersloop liep hij in het zeer sterk bezette deelnemersveld de 15 kilometer in een tijd van 55.36 minuten. Alweer het 2e PR  in het nog prille jaar voor deze ervaren loper van de loopgroep Westerbork.

Op zondag  liepen Hetty van Burg en Sonja van Baar de halve marathon van Barcelona. Dwars door de stad en langs alle bezienswaardigheden voltooiden zij de 21.1 kilometer in een tijd van 2 uur 7 minuten en 53 seconden.

Hetty en Sonja

Dit bericht is geplaatst in Wedstrijdverslagen. Bookmark de permalink.